Al je leveranciers informatie beschikbaar met Vendor Management

De meeste leveranciers informatie wordt beheerd in boekhoud systemen en zijn vaak beperkt toegankelijk voor het opvragen van belangrijke informatie op het gebied van bijvoorbeeld uitgaven, contactpersonen en aantallen leveranciers per regio. Met Vendorlink Vendor Management is al je leveranciers informatie snel op te vragen. Zo heb je snel inzicht in je leveranciers bestand met zicht op uitgaven, welke contracten er zijn, wat het risicoprofiel is en hoe deze leverancier beoordeeld wordt. 

Goed voorbereid in overleg met je leveranciers

Voorafgaand aan je leveranciers overleg wil je graag weten hoe de leverancier presteert enerzijds op hoofdlijnen anderzijds zijn details noodzakelijk om het beeld echt scherp te krijgen. Binnen Vendor Management wordt de belangrijkste informatie direct getoond met een mogelijkheid om door te klikken naar de details. Zo heb je snel alle relevante informatie beschikbaar om de juiste onderwerpen met je leverancier te bespreken.

Gebruik taken, klachten en notities om je leverancier te managen

Het daadwerkelijk managen van je leverancier vergt natuurlijk ook het uitvoeren van afgesproken taken, inzicht te hebben in klachten en maken van notities die van belang zijn. Het is dan tevens mogelijk om taken aan je collega te koppelen en zichtbaar te maken in je Outlook of Gmail agenda. Per leverancier is het eenvoudig om deze te registreren en zicht te houden op de voortgang.

Organiseer je leveranciers documentatie per categorie en einddatum

Het organiseren van leveranciers specifieke documenten t.b.v. bijvoorbeeld certificering gaat eenvoudig in Vendor Management. Per document kan je aangeven tot welke categorie het document hoort en of deze vertrouwelijk is. Tevens kan in voorkomende gevallen een einddatum opgegeven worden. Op deze manier voorkom dat belangrijke documenten op meerdere plekken zijn opgeslagen en heb je zo je  totale leveranciers dossier op orde.

Stel Google Alerts in om externe informatie per leverancier te ontvangen

Naast de informatie die vanuit je eigen organisatie komt is het ook interessant om te weten welke informatie van deze leverancier op het internet beschikbaar is. Per leverancier kun je eenvoudig Google Alerts instellen en zie je bij je leverancier in Vendor Management de actuele nieuwsberichten.

Start een mailcampagne en communiceer direct met je leverancier

Je leveranciers op de hoogte brengen van zaken die spelen in je organisatie, bijv. een adres wijzing kan een tijdrovende klus zijn. Zeker wanneer je in de tekst van de e-mail of meegestuurde documenten data wil meesturen van de betreffende leverancier. Met Mail Campagnes in VendorLink verstuur je in bulk e-mails met evt. bijlagen naar je leveranciers. Door gebruik te maken van zgn. tokens in de mail tekst én Word documenten kan je makkelijk gepersonaliseerde teksten en documenten maken. Daarbij is het mogelijk om een ‘leesbevestiging’ te vragen. Zo houd je zicht welke leverancier wel en niet de mail hebben gelezen.

Direct inzicht in je uitgaven op globaal en regionaal niveau

Onverwachte ontwikkelingen op globaal of regionaal niveau noodzaken organisaties om inzicht te hebben welke leveranciers in deze regio actief zijn en op welke schaal om snel de juiste beslissingen te nemen. Vaak is deze informatie niet eenvoudig en of snel beschikbaar. Binnen Vendor Management krijg je direct inzicht op je leveranciers op zowel globaal als regionaal niveau, zodat de juiste maatregelen getroffen kunnen worden.

Verdeel je inkooptaken en werk slim samen met VendorLink PLANBOARD

Met VendorLink PLANBOARD kan je takenlijsten overzichtelijk op een planboard plaatsen. Stel je TEAM samen, verdeel de taken en volg de voortgang op het planboard. Bereik zo samen het gewenste resultaat.

Al je leveranciers informatie beschikbaar

     Informatie en documentatie uitwisselen met je leveranciers via 1 kanaal

     Leveranciersinformatie (documenten, certificaten, kwaliteit) altijd actueel en beschikbaar

     Vendor Managed Content: Leveranciersdocumentatie beheerd door de leverancier

     Helder overzicht in voortgang en afhandeling offerte aanvragen

     Workflow voor interne goedkeuring

Download de flyer over Vendor Management