One Step Ahead with ISPnext

Vendorlink en ISPnext gaan samen verder onder ISPnext. Borg het hele Source-to-Pay proces en bereik in no-time een duurzame bedrijfsvoering met Business Spend Management van ISPnext. Realiseer kostenbesparingen, verbeter processen en reduceer risico’s voor de hele organisatie.

Van Lanschot Kempen

De organisatie is actief in de financiële sector en valt daarmee ook onder de financiële wet- en regelgeving die binnen deze sector geldt.

De afdeling Procurement valt binnen Van Lanschot Kempen onder ‘Service Center Inkoop Contract Management & Facilities’. De afdeling bestaat uit twee inkopers....

Van Lanschot Kempen

ProRail

ProRail is verantwoordelijk voor het spoorwegnet van Nederland: aanleg, onderhoud, beheer en veiligheid. Ze verdeelt als onafhankelijke partij de ruimte op het spoor, regelt alle treinverkeer, bouwt en beheert stations, legt nieuwe sporen aan en....

ProRail

PON

Pon is een internationale handels- en serviceorganisatie met diverse A-merken in haar portfolio zoals Volkswagen, Gazelle, Continental, MAN en Caterpillar.

Martijn ten Kroode werkt sinds 2011 als Procurementmanager bij Pon’s Automobielhandel in Leusden, één van de business....

PON

VendorLink Nieuws November 2017
3305

VendorLink Nieuws November 2017

Het einde van het jaar nadert. 2017 is voor VendorLink een goed jaar geweest waarin we de applicatie verder hebben kunnen optimaliseren. Momenteel zijn we druk bezig met het ontwikkelen en testen van de laatste release van dit jaar. We zullen deze nieuwe functionaliteiten vrijgeven op onze laatste werkdag van het jaar: 29 december. Hier alvast een korte beschrijving van wat je kan verwachten:

Sourcing – Offerte aanvraag
In Contract Management (in combinatie met onze Supplier Portal) hebben we functionaliteit toegevoegd om het Offerte Aanvraag proces te ondersteunen. Je kan daarmee op eenvoudige wijze producten en/of diensten specificeren, een lijst met wensen en eisen opstellen en leveranciers uitnodigen om te reageren. Leveranciers kunnen via de Supplier Portal de offerte aanvraag beantwoorden en opsturen. Nadien kan je makkelijk de input van de verschillende leveranciers vergelijken en een keuze maken. We maken dan een contract aan én sturen eventueel een opdracht naar je ERP systeem.

Audits
Het gebruik van de Audit functionaliteit is het afgelopen jaar explosief gegroeid. We zien een groeiende behoefte bij bedrijven om het proces van het opvragen van documentatie te automatiseren. Om dit nog beter te ondersteunen hebben we deze functie in VendorLink verbeterd op het gebied van gebruikersgemak. De gebruikersinterface was alweer een aantal jaartjes oud en hebben we daarom gemoderniseerd. Ook hebben we de mogelijkheid ingebouwd om meerdere Audits per leverancier te versturen.

TEAM
Het meest enthousiast zijn we over onze nieuwe VendorLink TEAM functie.  Met de TEAM-communicatiefunctionaliteit van VendorLink kunnen inkopers gemakkelijk informatie uit de organisatie verzamelen. VendorLink TEAM kan in alle VendorLink-modules worden gebruikt.

Hoe werkt het ? Als je bijvoorbeeld een contract beheert, wordt er automatisch een TEAM gemaakt. Je kan VendorLink gebruikers toevoegen, of simpelweg e-mailadressen, om uw TEAM te vormen. Vervolgens kan je berichten en documenten delen met de TEAM-leden over het betreffende onderwerp, in dit geval een contract. Elk lid ontvangt een e-mail met de zogenaamde thread, de communicatielijn. Door simpelweg de e-mail te beantwoorden, dus zonder in te loggen op VendorLink, wordt het antwoord opgeslagen in de TEAM-lijn. Zo borg je dus alle communicatie omtrent het contract.
TEAMs kan je creëren in een contract, over een leverancier, bij een offerteaanvraag, audit, etc.

Meer weten hierover? Nog even geduld hebben tot 29 december of neem even contact op door een e-mail te sturen naar martijn.goedings@vendorlink.nl. Ik beantwoord graag je vragen.