Bij het aangaan van nieuwe inkoopcontracten is het van belang dat vooraf de juiste contract voorwaarden en documenten met de leverancier worden overeengekomen. Met VendorLink Contract Lifecycle Management doorloop je het gewenste contract proces inclusief fiattering en e-signing met je leverancier.
Afhankelijk van type inkoopcategorie of risicoprofiel zijn bepaalde contract voorwaarden van toepassing. In VendorLink bepaal je de contractsjablonen inclusief voorwaarden, verplichte velden, uit te voeren taken en fiatteringsroute.
Interne opdrachtgevers kunnen in VendorLink zelf een contract creatie proces opstarten. Door het selecteren van het juiste contractsjabloon worden de vooraf gedefinieerde contract velden ingevuld en doorloopt het contract de ingerichte fiatteringsroute, alvorens het contract aan de leverancier wordt aangeboden voor ondertekening.
Nadat het contract intern is goedgekeurd wordt het contract voorstel in de Supplier Portal voor ondertekening aangeboden. Maak hierbij gebruik van de slimme VendorLink e-signing functionaliteit. Zowel de interne verantwoordelijke als de leverancier kunnen de contract documenten digitaal ondertekenen. Voorkom zo het printen, ondertekenen, scannen en opnieuw mailen van documenten.
Om alle communicatie omtrent een contract of leverancier op één plek te organiseren maak je een VendorLink TEAM aan en voeg je leden toe. De leden van het TEAM kunnen snel reageren op vragen in VendorLink of via de mail.
Om de voortgang van contract afspraken te volgen stel je contract afspraken en KPI’s in. Deze geven inzicht of de leverancier voldoet aan de afspraken of dat er maatregelen genomen moeten worden om dit te verbeteren.
Automatisch worden er per contract notificaties verstuurd ruim voordat het contract afloopt. Evalueer het contract met collega's om deze te verlengen of te beëindigen. Laat VendorLink automatisch de verlenging of beëindiging naar de leverancier versturen.
Met VendorLink PLANBOARD kan je takenlijsten overzichtelijk op een planboard plaatsen. Stel je TEAM samen, verdeel de taken en volg de voortgang op het planboard. Bereik zo samen het gewenste resultaat.
VendorLink Contract Management is een sterke tool om al je contracten te beheren en te managen. wij hebben de 5 stappen voor je uitgewerkt om hiermee zelf aan de slag te gaan. Met deze 5 korte stappen zijn je contracten digitaal beschikbaar voor jou en je organisatie en leg je de basis voor Contractmanagement in VendorLink. Download nu de PDF en bekijk welke 5 stappen je moet nemen.
Verhoog compliance en reduceer risico's
Ondersteunt elke contractfase
Bespaart tijd door E-Signing
Gebruikt workflows voor rondsturen contracten
Download de flyer over VendorLink Contract Lifecycle Management
VendorLink is nu ISPnext.
Wil je doorgaan naar de website of inloggen op VendorLink?