VendorLink Academy

Succesvol managen van leveranciers begint met training, in de VendorLink Academy krijgen alle gebruikers en nieuwe gebruikers de mogelijkheid om dit onder de knie te krijgen. Kennis over VendorLink en de herkomst van getallen en grafieken zorgt ervoor dat de juiste conclusies worden getrokken. Door te investering in goede training in het gebruik van VendorLink vergroten onze klanten de meerwaarde van het gebruik van VendorLink. Onze interactieve trainingen hebben een vaste opbouw die zorgt voor een sfeer waarin kennis optimaal kan worden opgenomen en het hoogste resultaat wordt behaald. Kies de juiste training en kijk wat de eerste beschikbare datum is.

  • Cliënt administrator training
  • Spend Analyse nieuwe gebruiker
  • Contract Management nieuwe gebruiker
  • Vendor Rating nieuwe gebruiker
  • Opfriscursus Spend analyse
  • Opfriscursus Contract Management
  • Opfriscursus Vendor Rating

De cliënt administrator training is verplicht voor nieuwe applicatie beheerders van VendorLink. In deze training zal uitgebreid worden ingegaan op taken van de beheerder. De training kan gecombineerd worden met een middaggedeelte voor nieuwe gebruikers Spend, Contract Management of Vendor Rating. 
Vraag naar de beschikbare data:

Aan het eind van deze training weet de deelnemer hoe de spend management module functioneert, waar de data vandaan komt en hoe de gegevens geïnterpreteerd moeten worden. Er zal worden ingegaan op diverse KPI’s zoals Contract Compliance, Order percentage en facturen per maand. Daarnaast zal de deelnemer instaat zijn om oa. de Kraljic matrix in te richten en zit vol ideeën hoe geld bespaard kan gaan worden.
Vraag naar de beschikbare data:

Natuurlijk zullen de basis elementen van Contract Management aan bod komen zoals het opvoeren van nieuwe leveranciers en contracten. Daarnaast zullen ook de complexere onderdelen aan bod komen zoals de financiële waarde van een contract en het registreren van contract producten. Echt interessant wordt het wanneer we het gaan hebben over het instellen van taken en notificaties zodat de inkooporganisatie echt in control is. Denk hierbij aan opzeg data en de benodigde certificeringen van een leverancier.

Vraag naar de beschikbare data:

Natuurlijk zullen de basis elementen van Contract Management aan bod komen zoals het opvoeren van nieuwe leveranciers en contracten. Daarnaast zullen ook de complexere onderdelen aan bod komen zoals de financiële waarde van een contract en het registreren van contract producten. Echt interessant wordt het wanneer we het gaan hebben over het instellen van taken en notificaties zodat de inkooporganisatie echt in control is. Denk hierbij aan opzeg data en de benodigde certificeringen van een leverancier.

Vraag naar de beschikbare data:

Iedere organisatie kent een andere inrichting en gebruik van de Supplier Portal, maar het hoofdproces is hetzelfde zoals het toevoegen van de juiste contactpersonen, het versturen van een bulk en het starten van de workflow om de audit te beoordelen. Daarnaast gaan we ook in op de belangrijkste gebruikersvragen die kunnen ontstaan en wat hier de juiste antwoorden bij zijn.
Vraag naar de beschikbare data:

Deze cursus is bedoeld voor gebruikers die al eerder een training hebben gehad, via de VendorLink academy of een interne training. Tijdens deze training wordt het geheugen opgefrist, maar zullen nieuwe ontwikkelingen aan bod komen. Natuurlijk zal de training toegespitst zijn op de organisatie waar de deelnemer werkt. Dat er misschien meerdere organisaties aanwezig zijn geeft juist die verrijking die de VendorLink Academy nastreeft. De training wordt natuurlijk in de onze demo omgeving verzorgd.

Vraag naar de beschikbare data:

Al een tijdje bezig met Contract Management? De data base gevuld? Dan gaat het nu pas echt beginnen. Hoe blijf ik in control? Wie zijn de stakeholders binnen de organisatie, wat is de totale contractwaarde die ze vertegenwoordigen en hoe worden ze bereikt. Het instellen van taken en notificaties zorgt voor het vangnet waarmee taken nooit onuitgevoerd zullen blijven. In deze training zullen bovenstaande onderwerpen aan bod komen. Combineer deze training met Vendor Rating om definitief over te gaan van contract beheer naar contract management.

Vraag naar de beschikbare data:

Het starten van een Vendor Rating bestaat uit 4 eenvoudige stappen. De gebruiker weet dat er altijd uitzonderingen zijn en Vendor Link weet hier mee om te gaan. Naast het doorlopen van het standaard proces wordt in deze training aandacht besteed aan het omgaan met uitzonderingen. Verder is er aandacht voor archiveren en het opschonen van de Vendor Rating dashboards.
Beschikbare data:

Neem deel aan de opfriscursus Supplier Portal wanneer de laatste training alweer lang geleden is. We gaan in op de nieuwe ontwikkelingen omtrent de Supplier Portal zoals het bijvoorbeeld gebruiken van een workflow voor het accepteren of afkeuren van een audit, maar ook het gaan gebruiken van nieuwe onderdelen. Het standaard proces van het toevoegen van contactpersonen en het uitsturen tot het instellen van verloop datums zal niet vergeten worden.

Vraag naar de beschikbare data:

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

cursus naam

opmerking